Histoire

Storia
nostra

1948 : création du SDIS de la Corse

C’est un Arrêté du 26 janvier 1948 du Préfet de la Corse, alors département unique, qui constitue l’acte fondateur du « Service Départemental de Défense et de Secours contre l’Incendie ».


L’établissement public ainsi créé est essentiellement destiné à la lutte contre les incendies et les missions de secours aux personnes ne sont pas encore prises en charge. Des corps communaux de Sapeurs-Pompiers existent déjà, notamment à Ajaccio, Bastia ou Corte et le Service Départemental est présenté comme un « service de coordination des secours contre l’incendie », préfiguration de notre CODIS actuel. 
Le financement de ce service est assuré en partie par une cotisation des communes pour constituer un « fond d’abonnement » destiné à couvrir son fonctionnement.

On relèvera que cet « abonnement » devra également rétribuer « le chef de bureau de la Préfecture s’occupant du service d’incendie ». La cotisation de base est de 8 francs par habitant pour les communes ne possédant pas de service incendie.

Il est créé dans le département de la Corse un service de coordination des secours contre l’incendie, intitulé « Service Départemental d’Incendie et de Secours ».
Arrêté du 26 janvier 1948 du Préfet de la Corse.

1948 : L’organisation des secours

Dans l’arrêté qui fixe le rattachement des communes sur le territoire qui deviendra la Haute Corse, on relève « les centres de secours » de : Manso, Bastia, Belgodere, Calenzana, Calvi, Campile, Cervione, Ile Rousse, Luri, Murato, Muro, Pero Casevecchie, Pietralba, La Porta, Saint Florent, Vescovato, Ghisonaccia, Calacuccia, Corte, Ghisoni, Ponte Leccia, Piedicorte di Gaggio, Piedicroce, Pietra di Verde, Prunelli di Fium’Orbu, San Lorenzo, Valle d’Alesani, Venaco, Vezzani, Vivario.<br> 
A noter que les « centres de secours de Bastia, Cervione, Ile Rousse et Corte constituent des Centres Principaux et peuvent être appelés à se porter éventuellement en renfort à grande distance en cas de feux urbains graves ».

Le « Service Départemental d’Incendie et de Secours » s’applique à toutes les communes du département, qu’elles possèdent ou ont un corps de Sapeurs-Pompiers.
Arrêté du 26 janvier 1948 du Préfet de la Corse.

1959 : Le Règlement Départemental

Signe des temps « un appareil téléphonique spécialement affecté à l’usage des sapeurs pompiers sera installé et gardé en permanence… » 
A souligner aussi que « chaque commune versera au service départemental une cotisation annuelle d’abonnement forfaitaire calculée d’après le chiffre de sa population totale accusé par le dernier recensement »
A noter que les « centres de secours de Bastia, Cervione, Ile Rousse et Corte constituent des Centres Principaux et peuvent être appelés à se porter éventuellement en renfort à grande distance en cas de feux urbains graves ».

1975 : la bi départementalisation

La création, par la loi du 15 mai 1975, de deux départements posait le problème d’une nouvelle organisation. C’est donc une convention transitoire qui a adopté la création d’un service « provisoire » d’incendie et de secours. Après accord des deux Conseils Généraux, une convention signée des préfets de Haute-Corse et de Corse du Sud donne, à titre provisoire, la gestion des deux SDIS au département de Corse du Sud.

1977 : Un organigramme du SDIS de la Haute Corse

Au 15 juin 1976, un arrêté préfectoral fixe le premier organigramme du service départemental : il compte alors 8 officiers, 5 adjudants, 17 sous-officiers et caporaux, 3 personnels administratifs et techniques. Soit un effectif total de 30 personnes. C’est le Commandant Robert Den Hartigh, inspecteur départemental, qui sera le premier directeur du Service Départemental Incendie et Secours de la Haute-Corse.

1996 : La départementalisation

Avec la loi du 5 mai 1996, qui organise la départementalisation, c’est un conseil d’administration qui doit administrer le nouvel établissement public et la première élection de ses représentant à lieu à l’automne 1997. Son premier président sera M Paul Natali : en 1998, la fonction est exercée par M Alexandre Alessandrini, qui à été reconduit à ce poste. La mise en œuvre de la départementalisation des centres de secours communaux débute en 1998 avec le CSP de Lucciana et sera achevée au 3 mai 2001.

Les matériels et les interventions

Pour des interventions urbaines, le matériel recommandé est proche de celui qui est utilisé aujourd’hui, mais le texte cite notamment « la moto pompe 30/45 m³, portable sur châssis léger, à dos de mulet, voire à bras sur de courtes distances». 
Il est plus surprenant de lire que « en ce qui concerne les feux de forêt ou de culture, l’examen de certains sinistres a montré que l’emploi de l’eau aurait pu donner des résultats dans quelques cas intéressants ». Nous sommes bien loin des CCFM, Canadairs ou autres HBE…

2002/2004 : La loi «Démocratie de Proximité» et la loi de «Modernisation de la Sécurité Civile»

En février 2002, de nouvelles dispositions touchent les SDIS, notamment en matière de financement. La contribution du Conseil Général s’affirme avec une majorité de droit au Conseil d’Administration. Enfin, la Loi de Modernisation de la Sécurité Civile du 13 aout 2004 vise à mieux insérer les SDIS dans une meilleure cohérence des missions de sécurité civile.

1948 : création du SDIS de la Corse

C’est un Arrêté du 26 janvier 1948 du Préfet de la Corse, alors département unique, qui constitue l’acte fondateur du « Service Départemental de Défense et de Secours contre l’Incendie ».

L’établissement public ainsi créé est essentiellement destiné à la lutte contre les incendies et les missions de secours aux personnes ne sont pas encore prises en charge. Des corps communaux de Sapeurs-Pompiers existent déjà, notamment à Ajaccio, Bastia ou Corte et le Service Départemental est présenté comme un « service de coordination des secours contre l’incendie », préfiguration de notre CODIS actuel. 
Le financement de ce service est assuré en partie par une cotisation des communes pour constituer un « fond d’abonnement » destiné à couvrir son fonctionnement.
On relèvera que cet « abonnement » devra également rétribuer « le chef de bureau de la Préfecture s’occupant du service d’incendie ». La cotisation de base est de 8 francs par habitants pour les communes ne possédant pas de service incendie.

1948 : creazione di u SDIS di a Corsica

Incù l’Arrestatu di u 26 di ghjennaghju di u 1948, u Prifettu di Corsica – dipartamentu unicu à quell’epica – parturisce u Serviziu Dipartamentale di Diffesa è di Succorsu contr’à u Focu. 
Si dedicheghja per u più u stabulimentu publicu novu novu à a lotta contr’à i brusgi. E missione di succorsu à e parsone sò sempre à vene. 
Fin’à tandu, esistianu unepochi di servizii cumunali di spenghjifochi, frà altru in Aiacciu, Bastia o Corti, è per quessa, s’annunzia u Serviziu Dipartamentale cum’è un "serviziu di cuurdinazione di u succorsu contr’à u brusgiu", antennatu di u nostru CODIS attuale. 
Hè finanzatu per parte quellu serviziu da e cutisazione di e cumune per custituisce un "capitale d’abbonu" per assicurà a so andatura. Si pò mintuvà chì l’abbonu permette dinù di remunerà u capu d’uffiziu di a Prifettura in carica di u serviziu d’incendii. A cutisazione iniziale, di 8 franchi per abitante, hè pagata da e cumune spruviste di serviziu di spenghjifochi. 

Arrété : création du SIS

Les matériels et les interventions

Pour des interventions urbaines, le matériel recommandé est proche de celui qui est utilisé aujourd’hui, mais le texte cite notamment « la moto pompe 30/45 m³, portable sur châssis léger, à dos de mulet, voire à bras sur de courtes distances». 
Il est plus surprenant de lire que « en ce qui concerne les feux de forêt ou de culture, l’examen de certains sinistres a montré que l’emploi de l’eau aurait pu donner des résultats dans quelques cas intéressants ». Nous sommes bien loin des CCFM, Canadairs ou autres HBE...

E risorze è l’azzione

Per operà in cità, u materiale cunsigliatu hè assai vicinu di quellu d’oghje, ma u scrittu mintuveghja frà altru a "moto-pompa 30/45 m3, tramutevule nant’à una cascia ligera, à spinu di mula o ancu à bracciu d’omu per pochi metri". 
Hè assai più straniu di leghje chì "per lottà contr’à i fochi di furesta o di culture, u studiu di parechji sinistri hà palisatu chì fà usu di l’acqua averebbe pussutu permette unepochi di risultati per qualchì casu interessante". Ùn hè ancu ghjunta l’ora di i CCFM, canadairs è altri HBE…

1977 : Un organigramme du SDIS de la Haute Corse

Au 15 juin 1976, un arrêté préfectoral fixe le premier organigramme du service départemental : il compte alors 8 officiers, 5 adjudants, 17 sous-officiers et caporaux, 3 personnels administratifs et techniques. Soit un effectif total de 30 personnes. C’est le Commandant Robert Den Hartigh, inspecteur départemental, qui sera le premier directeur du Service Départemental Incendie et Secours de la Haute-Corse.

1977 : Un organigramma di u SDIS di u Cismonte

Fù appinzatu u primu organigramma di u serviziu dipartamentale da l’Arrestatu prifetturale di u 15 di ghjungnu di u 1976. Tandu ci sò 8 ufficiali, 5 aghjutante, 17 sottu-ufficiali è capurali, pò 3 parsunali amministrativi è tecnichi. Cio chì vale à dì 30 parsone. Ghjè u Cumandante Robert Den Hartigh, ispettore dipartamentale, u primu direttore di u Serviziu Dipartamentale di Brusgiu è di Succorsu di u Cismonte.

2002/2003 : La loi «Démocratie de Proximité» et la loi de «Modernisation de la Sécurité Civile»

En février 2002, de nouvelles dispositions touchent les SDIS, notamment en matière de financement. La contribution du Conseil Général s’affirme avec une majorité de droit au Conseil d’Administration. Enfin, le projet de Loi de Modernisation de la Sécurité Civile vise à mieux insérer les SDIS dans une meilleure cohérence des missions de sécurité civile.

2002/2003 : A legge "Dimucrazia di vicinanza" è a legge "Mudernisazione di a Securità Civile"

Di ferraghju di u 2002, sò tocchi i SDIS da un paghju di dispusizione nove, chì scambianu frà altru u so modu di finanzamentu. S’accerta a cuntribuzione di u Cunsigliu Generale, dendu una maghjurità di drittu à u Cunsigliu d’Amministrazione. 
Per fine, u prughjettu di Legge di Mudernisazione di a Securità Civile cerca à megliurà l’inserzione di i SDIS in a cuerenza di e missione di securità civile.

1948 : creazione di u SDIS di a Corsica

Incù l’Arrestatu di u 26 di ghjennaghju di u 1948, u Prifettu di Corsica – dipartamentu unicu à quell’epica – parturisce u Serviziu Dipartamentale di Diffesa è di Succorsu contr’à u Focu.


Si dedicheghja per u più u stabulimentu publicu novu novu à a lotta contr’à i brusgi. E missione di succorsu à e parsone sò sempre à vene. 
Fin’à tandu, esistianu unepochi di servizii cumunali di spenghjifochi, frà altru in Aiacciu, Bastia o Corti, è per quessa, s’annunzia u Serviziu Dipartamentale cum’è un « serviziu di cuurdinazione di u succorsu contr’à u brusgiu », antennatu di u nostru CODIS attuale. 
Hè finanzatu per parte quellu serviziu da e cutisazione di e cumune per custituisce un « capitale d’abbonu » per assicurà a so andatura.

Si pò mintuvà chì l’abbonu permette dinù di remunerà u capu d’uffiziu di a Prifettura in carica di u serviziu d’incendii. A cutisazione iniziale, di 8 franchi per abitante, hè pagata da e cumune spruviste di serviziu di spenghjifochi. 


1948 : L’urganisazione di i succorsi

L’Arrestatu chì stabilisce u ligame di e cumune di u Cismonte mintuveghja i « centru di succorsu » di : Mansu, Bastia, Belgudè, Calinzana, Calvi, Campile, Cervioni, Isula Rossa, Luri, Muratu, Muru, Peru-Casevechje, Petralba, A Porta d’Ampugnani, San Fiurenzu, U Viscuvatu, Ghisunaccia, Calacuccia, Corti, Ghisoni, U Ponte à a Leccia, Pedicorti, Pedicroce, Petra di Verde, Prunelli di u Fiumorbu, San Lurenzu, Valle d’Alisgiani, Venacu, Vezzani è Vivariu. 


Si pò mintuvà dinù chì « i centri di succorsu di Bastia, Cervioni, l’Isula Rossa è Corti, detti Centri Principali, ponu esse chjamati à a riscossa ancu puru fora di u so rughjone in casu di fochi citadini pessimi ».

1959 : U Regulamentu Dipartamentale

Segnu di u scambiamentu d’epica, « un apparechju telefonicu dedicatu sanu sanu à l’usu di i spenghjifochi serà messu in ballu è curatu in permanenza… » 
Si scrive dinù chì  » ogni cumuna pagherà à u serviziu dipartamentale una cutisazione annua d’abbonu fissu in ligame incù u sciffru ufficiale di a so populazione palisata da l’ultimu ricensu ».

1975 : a bidipartamentalisazione

Stacchendu a Corsica in dui, a legge di u 15 di maghju di u 1975 facia nasce u bisognu d’una riorganisazione. Fù dunque una cunvenzione transitoria chì messe in ballu un serviziu « pruvisoriu » di brusgiu è di succorsu.

Dopu vutatu l’accunsentu di i dui Cunsiglii Generali, sta cunvenzione firmata da i dui prifetti di u Cismonte è di u Pumonte porse, à titulu cadevule, a gestione di i dui SDIS à u Pumonte.

1977 : Un organigramma di u SDIS di u Cismonte

Fù appinzatu u primu organigramma di u serviziu dipartamentale da l’Arrestatu prifetturale di u 15 di ghjungnu di u 1976. Tandu ci sò 8 ufficiali, 5 aghjutante, 17 sottu-ufficiali è capurali, pò 3 parsunali amministrativi è tecnichi. Cio chì vale à dì 30 parsone.

Ghjè u Cumandante Robert Den Hartigh, ispettore dipartamentale, u primu direttore di u Serviziu Dipartamentale di Brusgiu è di Succorsu di u Cismonte.

1996 : A Dipartamentalisazione

Incù a legge di u 5 di maghju di u 1996 chì organizeghja a dipartamentalisazione, tocca à un cunsigliu d’amministrazione d’ammaestrà u stabulimentu publicu novu. Stalva a prima elezzione di i so membri di vaghjime di u 1997 è u so primu presidente ghjè Paul.

In u 1998, li succede Alexandre Alessandrini, elettu duie volte. A messa in opera di a dipartamentalisazione di i centri di succorsu cumunali principia in u 1998 incù u CSP di Lucciana per compie si u 3 di maghju di u 2001.

E risorze è l’azzione

Per operà in cità, u materiale cunsigliatu hè assai vicinu di quellu d’oghje, ma u scrittu mintuveghja frà altru a « moto-pompa 30/45 m3, tramutevule nant’à una cascia ligera, à spinu di mula o ancu à bracciu d’omu per pochi metri ».


Hè assai più straniu di leghje chì « per lottà contr’à i fochi di furesta o di culture, u studiu di parechji sinistri hà palisatu chì fà usu di l’acqua averebbe pussutu permette unepochi di risultati per qualchì casu interessante ». Ùn hè ancu ghjunta l’ora di i CCFM, canadairs è altri HBE…

2002/2004 : A legge "Dimucrazia di vicinanza" è a legge "Mudernisazione di a Securità Civile"

Di ferraghju di u 2002, sò tocchi i SDIS da un paghju di dispusizione nove, chì scambianu frà altru u so modu di finanzamentu. S’accerta a cuntribuzione di u Cunsigliu Generale, dendu una maghjurità di drittu à u Cunsigliu d’Amministrazione.


Per fine, a Legge di Mudernisazione di a Securità Civile di u 13 aostu 2004, cerca à megliurà l’inserzione di i SDIS in a cuerenza di e missione di securità civile.

1948 : L’organisation des secours

Dans l’arrêté qui fixe le rattachement des communes sur le territoire qui deviendra la Haute Corse, on relève « les centres de secours » de : Manso, Bastia, Belgodere, Calenzana, Calvi, Campile, Cervione, Ile Rousse, Luri, Murato, Muro, Pero Casevecchie, Pietralba, La Porta, Saint Florent, Vescovato, Ghisonaccia, Calacuccia, Corte, Ghisoni, Ponte Leccia, Piedicorte di Gaggio, Piedicroce, Pietra di Verde, Prunelli di Fium’Orbu, San Lorenzo, Valle d’Alesani, Venaco, Vezzani, Vivario.

A noter que les « centres de secours de Bastia, Cervione, Ile Rousse et Corte constituent des Centres Principaux et peuvent être appelés à se porter éventuellement en renfort à grande distance en cas de feux urbains graves ».

1948 : L’urganisazione di i succorsi

L’Arrestatu chì stabilisce u ligame di e cumune di u Cismonte mintuveghja i "centru di succorsu" di : Mansu, Bastia, Belgudè, Calinzana, Calvi, Campile, Cervioni, Isula Rossa, Luri, Muratu, Muru, Peru-Casevechje, Petralba, A Porta d’Ampugnani, San Fiurenzu, U Viscuvatu, Ghisunaccia, Calacuccia, Corti, Ghisoni, U Ponte à a Leccia, Pedicorti, Pedicroce, Petra di Verde, Prunelli di u Fiumorbu, San Lurenzu, Valle d’Alisgiani, Venacu, Vezzani è Vivariu. 
Si pò mintuvà dinù chì "i centri di succorsu di Bastia, Cervioni, l’Isula Rossa è Corti, detti Centri Principali, ponu esse chjamati à a riscossa ancu puru fora di u so rughjone in casu di fochi citadini pessimi".

1959 : Le Règlement Départemental

Signe des temps « un appareil téléphonique spécialement affecté à l’usage des sapeurs pompiers sera installé et gardé en permanence… » 
A souligner aussi que « chaque commune versera au service départemental une cotisation annuelle d’abonnement forfaitaire calculée d’après le chiffre de sa population totale accusé par le dernier recensement »

1959 : U Regulamentu Dipartamentale

Segnu di u scambiamentu d’epica, "un apparechju telefonicu dedicatu sanu sanu à l’usu di i spenghjifochi serà messu in ballu è curatu in permanenza…" 
Si scrive dinù chì "ogni cumuna pagherà à u serviziu dipartamentale una cutisazione annua d’abbonu fissu in ligame incù u sciffru ufficiale di a so populazione palisata da l’ultimu ricensu".

1975 : la bi départementalisation

La création, par la loi du 15 mai 1975, de deux départements posait le problème d’une nouvelle organisation. C’est donc une convention transitoire qui a adopté la création d’un service « provisoire » d’incendie et de secours. Après accord des deux conseils généraux, une convention signée des préfets de Haute-Corse et de Corse du Sud donne, à titre provisoire, la gestion des deux SDIS au département de Corse du Sud.

1975 : a bidipartamentalisazione

Stacchendu a Corsica in dui, a legge di u 15 di maghju di u 1975 facia nasce u bisognu d’una riorganisazione. Fù dunque una cunvenzione transitoria chì messe in ballu un serviziu "pruvisoriu" di brusgiu è di succorsu. Dopu vutatu l’accunsentu di i dui Cunsigli Generali, sta cunvenzione firmata da i dui prifetti di u Cismonte è di u Pumonte porse, à titulu cadevule, a gestione di i dui SDIS à u Pumonte.

1996 : La départementalisation

Avec la loi du 5 mai 1996, qui organise la départementalisation, c’est un conseil d’administration qui doit administrer le nouvel établissement public et la première élection de ses représentant à lieu à l’automne 1997. Son premier président sera M Paul Natali : en 1998, la fonction est exercée par M Alexandre Alessandrini, qui à été reconduit à ce poste. La mise en œuvre de la départementalisation des centres de secours communaux débute en 1998 avec le CSP de Lucciana et sera achevée au 3 mai 2001.

1996 : A Dipartamentalisazione

Incù a legge di u 5 di maghju di u 1996 chì organizeghja a dipartamentalisazione, tocca à un cunsigliu d’amministrazione d’ammaestrà u stabulimentu publicu novu. Stalva a prima elezzione di i so membri di vaghjime di u 1997 è u so primu presidente ghjè Paul[[2]]url:https://sis2b.corsica/admin/page/3303838/#_ftn2 Natali. In u 1998, li succede Alexandre Alessandrini, elettu duie volte. A messa in opera di a dipartamentalisazione di i centri di succorsu cumunali principia in u 1998 incù u CSP di Lucciana per compie si u 3 di maghju di u 2001.